Audi R8 Forums banner

Toekomstige waarde van het Gen II R8 Platform? Laten we het bespreken...

6.9K views 9 replies 8 participants last post by  mpirr  
#1 ·
Nu de V10 uitsterft en het nieuws dat de laatste R8 (zoals we hem kennen) onlangs is geproduceerd, waar zien jullie allemaal de waarde van onze auto's in de toekomst? Ik geloof niet dat dit platform de 7-cijferige getallen zal halen of per se museumstukken zal zijn - noch zijn het in enig opzicht "investeringen"; maar hoe significant denken we dat de waarde van onze auto's zal worden beĂŻnvloed? Vooral met de geruchten en de grote waarschijnlijkheid dat de opvolger een V8-hybride zal zijn....

Ik heb momenteel 28.000 mijl op mijn 2018 en heb de auto sinds nieuw. Er zijn een handvol auto's geweest waar ik wel in zou willen stappen ten koste van het inruilen ervan. Ik wil alleen niet later tegen mijn hoofd aan lopen en denken: "Ik had moeten wachten / het moeten houden." Toch heb ik ook niet bepaald een R8 met "lage kilometerstand".

Tegelijkertijd zijn er zoveel variaties van de R8 / Huracan (vooral), dat ik niet denk dat deze auto's later moeilijk te "vinden" zullen zijn. Maar tegen welke prijs zou dat zijn?

#2 ·
Wat betreft een investering: gaat u 20% na belasting krijgen? Misschien wel, ik schrijf de mijne af over 5 jaar MACRS en heb een lening van 1,49%. Maar even serieus, de V10-motor in deze auto's is het beste dat de mensheid ooit zal maken. Denk daar eens over na. Ik denk dat ze zeer verzamelbaar zijn en dat veel auto's van het afgelopen decennium of zo museumstukken zullen zijn en het einde van een tijdperk zullen markeren. Ik heb ook een Tesla plaid en of het nu beter of slechter is, het is duidelijk dat dat de volgende iteratie van de auto is. Of de r8 net zo verzamelbaar zal zijn als de huracans weet ik niet zeker. Om op uw punt terug te komen: Hoe verhouden de productienummers zich? Er zijn veel aanstootgevende felgekleurde lambo's die in een dozijn versies verkrijgbaar zijn... ;)

#3 ·
Mijn mening is dat als je een andere auto wilt, je de potentiële verzamelwaarde van de R8 er niet van moet weerhouden er een te kopen, vooral als het een GT3, 458, enz. is, die allemaal hun waarde zouden moeten behouden/goed zouden moeten stijgen.

#4 ·
Verzamelbaarheid is een lastig te voorspellen iets.
Ik heb een Countach en het heeft jaren geduurd voordat het een begeerlijke auto werd. Hoewel veel mensen er een wilden toen ze jong waren, bleef de waarde achter bij die van zijn concurrenten uit dezelfde periode.
Nu heeft de Countach meer bekendheid gekregen en is de waarde de afgelopen paar jaar aanzienlijk gestegen. De waarde blijft nog steeds achter bij minder waardevolle auto's, maar het is fijn om de stijging te zien.
Bij alles bepalen schaarste en begeerlijkheid de huidige en toekomstige waarde. Met het Lamborghini-platform en het gecombineerde Audi-platform zie ik deze auto's niet naar epische waarden stijgen.
Er is zoveel gepraat over de atmosferische motor, en met beperkingen, de EV-beweging, etc.
Ik denk gewoon dat er zoveel geproduceerd worden dat één kant van de vergelijking de waarde vertraagt.

#7 ·
Nu de V10 uitsterft en het nieuws dat de laatste R8 (zoals we die kennen) onlangs is geproduceerd, waar zien jullie allemaal de waarde van onze auto's in de toekomst? Ik geloof niet dat dit platform de 7-cijferige getallen zal halen of per se museumstukken zal zijn - noch zijn het "investeringen" in welke zin dan ook; maar hoe significant denken we dat de waarde van onze auto's zal worden beĂŻnvloed? Vooral met de geruchten en de grote waarschijnlijkheid dat de opvolger een V8-hybride zal zijn....

Ik heb momenteel 28xxx mijl op mijn 2018 en heb de auto sinds nieuw. Er zijn een handvol auto's waar ik wel in zou willen stappen tegen de kosten van inruil. Ik wil alleen niet later mijn hoofd stoten en denken: "Ik had moeten wachten / hem moeten houden." Toch heb ik ook niet bepaald een "low-mile" R8.

Tegelijkertijd zijn er zoveel variaties van de R8 / Huracan (vooral), dat ik niet denk dat deze auto's later moeilijk te "vinden" zullen zijn. Maar tegen welke prijs zou dat zijn?
Mijn suggestie is om hem voor altijd te houden. Dat is wat ik doe met mijn 17' plus. Ook omdat ik er zoveel geld in heb gestoken, wetende dat ik hem ga houden. Een 2018 V10 Plus is de beste versie van de Gen2 IMO omdat je alles hetzelfde hebt als mijn auto, behalve dat je laserlichten hebt.

Een Audi R8 heeft niet zoveel wederverkoopwaarde als een Lamborghini. Als ik me zorgen zou maken over de wederverkoopwaarde, dan zou ik een Huracan hebben gekocht. Mensen die deze auto's willen kopen, weten echter dat onze auto's mechanisch identiek zijn en dus veel $$$ besparen in vergelijking met het kopen van een Huracan.

Ik zou mijn R8 nooit inruilen voor een nieuwe auto. Onze V10's zijn heel bijzonder en zijn vrijwel kogelvrij (tot op zekere hoogte). Bovendien hebben de Twin Turbo- en SC-markt onze auto's nog begeerlijker gemaakt. Ik heb vrienden gehad die hun R8's en Huracans in minder dan een week na de aanbieding hebben verkocht. En ze verkochten iets boven de vraagprijs omdat ze een mini-biedoorlog hadden tussen kopers. Ik denk dat die interesse alleen maar zal toenemen.

Ik heb een grote fout gemaakt door mijn Ferrari 360 Challenge Stradale in 2015 te verkopen. Ik kocht hem voor een zeer goede prijs en verkocht hem boven de markt. Maar 3 jaar later schoot de waarde omhoog en verloor ik $50k. Mijn oom verkocht zijn Lambo Murcielago 2 jaar geleden en kreeg nauwelijks zijn kosten terug. Kijk nu naar de prijzen. Als hij de auto had gehouden, had hij $100k winst gemaakt. Ik maak niet dezelfde fout opnieuw.

Ik ben van plan om een 911 Turbo S te kopen (imo Porsche behoudt de meeste restwaarde van alle andere auto's). Ferrari zou een goede tweede zijn voor Porsche.

Kijk naar de klassieke exotische automarkt en zie hoeveel die auto's kosten.

Of kijk naar de JDM-markt. Een andere fout die ik heb gemaakt, was het missen van een 90's turbo Toyota Supra. Ik had hem kunnen kopen voor $30k. Die auto kan tegenwoordig voor zes cijfers worden verkocht. Die 2JZ-motor is super speciaal omdat hij een hoop boost aankan. Klinkt bekend? Onze V10's kunnen nog meer boost aan voordat je de interne motoronderdelen moet upgraden.

De afschrijving van de R8 is misschien toegenomen. Maar nu denk ik dat het is afgevlakt en dat de waarde over 3-5 jaar omhoog zal gaan. En dat zal zo blijven in de loop der jaren.

We weten niet echt wat er in de toekomst gaat gebeuren. Maar ik weet wel dat als de autofabrikanten blijven inzetten op elektrische en hybride auto's, mensen zoals wij gebruikte auto's met grote ICE-motoren zullen willen kopen (en daar een premie voor zullen betalen).

#8 ·
Mijn suggestie is om het voor altijd te houden. Dat is wat ik doe met mijn 17' plus. Ook omdat ik er zoveel geld in heb gestoken, wetende dat ik het ga houden. Een 2018 V10 Plus is de beste versie van de Gen2 IMO, want je hebt alles hetzelfde als mijn auto, behalve dat je laserlichten hebt.

Een Audi R8 heeft niet zoveel wederverkoopwaarde als een Lamborghini. Als ik me zorgen zou maken over de wederverkoopwaarde, dan had ik een Huracan gekocht. Maar mensen die deze auto's willen kopen, weten dat onze auto's mechanisch identiek zijn en besparen dus een hoop $$$ ten opzichte van het kopen van een Huracan.

Ik zou mijn R8 nooit inruilen voor een nieuwe auto. Onze V10's zijn heel bijzonder en vrijwel kogelvrij (tot op zekere hoogte). Bovendien hebben de Twin Turbo en SC markt onze auto's des te begeerlijker gemaakt. Ik heb vrienden gehad die hun R8's en Huracans in minder dan een week na de listing hebben verkocht. En ze verkochten iets boven de vraagprijs, omdat ze een mini-biedingsoorlog hadden tussen kopers. Ik denk dat die interesse alleen maar zal toenemen.

Ik heb een grote fout gemaakt door in 2015 mijn Ferrari 360 Challenge Stradale te verkopen. Ik kocht hem voor een zeer goede prijs en verkocht hem boven de markt. Maar 3 jaar later schoot de waarde omhoog en verloor ik $50.000. Mijn oom verkocht 2 jaar geleden zijn Lambo Murcielago en kreeg nauwelijks zijn kosten terug. Kijk nu naar de prijzen. Als hij de auto had gehouden, had hij $100.000 winst gemaakt. Ik maak niet weer dezelfde fout.

Ik ben van plan een 911 Turbo S te kopen (IMO behoudt Porsche de meeste restwaarde van alle andere auto's). Ferrari zou een goede tweede zijn voor Porsche.

Kijk naar de klassieke exotische automarkt en zie voor hoeveel die auto's worden verkocht.

Of kijk naar de JDM-markt. Een andere fout die ik heb gemaakt, was het missen van een 90's turbo Toyota Supra. Ik had hem kunnen kopen voor $30.000. Die auto kan tegenwoordig voor zes cijfers worden verkocht. Die 2JZ-motor is super speciaal omdat hij een ton aan boost aankan. Klinkt bekend? Onze V10's kunnen nog meer boost aan voordat je de interne onderdelen van de motor moet gaan upgraden.

De afschrijving van de R8 is misschien toegenomen. Maar nu denk ik dat het is afgevlakt en over 3-5 jaar zal de waarde ervan omhoog beginnen te gaan. En dat blijven doen naarmate de jaren verstrijken.

We weten niet echt wat er in de toekomst gaat gebeuren. Maar ik weet wel dat als de autofabrikanten blijven inzetten op elektrische en hybride auto's, mensen zoals wij gebruikte auto's met grote ICE-motoren zullen willen kopen (en daar een premie voor zullen betalen).
Je hebt te vroeg te veel verkocht.
Destijds is het logisch, maar als ik terugkijk, vraag ik me vaak af waarom ik heb verkocht?
Vertel ons wat je gaat verkopen, zodat ik weet wat in waarde gaat stijgen.

#9 ·
Je zorgen maken over de waarde is niet genieten van de auto. Koop hem als je ervan wilt genieten. Verkoop hem als je klaar bent om verder te gaan met iets anders. Ik heb nooit "de markt" gevolgd voor een auto die ik bezat. Verander niets aan mijn dagelijkse plezier van de auto. Rijd er ook mee en zet de kilometers erop. Maak er geen garagekoningin van. Ik bewaar hem gewoon voor de volgende persoon lol.

• Like
Reactions: nico