Nu de V10 uitsterft en het nieuws dat de laatste R8 (zoals we die kennen) onlangs is geproduceerd, waar zien jullie allemaal de waarde van onze auto's in de toekomst? Ik geloof niet dat dit platform de 7-cijferige getallen zal halen of per se museumstukken zal zijn - noch zijn het "investeringen" in welke zin dan ook; maar hoe significant denken we dat de waarde van onze auto's zal worden beĂŻnvloed? Vooral met de geruchten en de grote waarschijnlijkheid dat de opvolger een V8-hybride zal zijn....
Ik heb momenteel 28xxx mijl op mijn 2018 en heb de auto sinds nieuw. Er zijn een handvol auto's waar ik wel in zou willen stappen tegen de kosten van inruil. Ik wil alleen niet later mijn hoofd stoten en denken: "Ik had moeten wachten / hem moeten houden." Toch heb ik ook niet bepaald een "low-mile" R8.
Tegelijkertijd zijn er zoveel variaties van de R8 / Huracan (vooral), dat ik niet denk dat deze auto's later moeilijk te "vinden" zullen zijn. Maar tegen welke prijs zou dat zijn?
Mijn suggestie is om hem voor altijd te houden. Dat is wat ik doe met mijn 17' plus. Ook omdat ik er zoveel geld in heb gestoken, wetende dat ik hem ga houden. Een 2018 V10 Plus is de beste versie van de Gen2 IMO omdat je alles hetzelfde hebt als mijn auto, behalve dat je laserlichten hebt.
Een Audi R8 heeft niet zoveel wederverkoopwaarde als een Lamborghini. Als ik me zorgen zou maken over de wederverkoopwaarde, dan zou ik een Huracan hebben gekocht. Mensen die deze auto's willen kopen, weten echter dat onze auto's mechanisch identiek zijn en dus veel $$$ besparen in vergelijking met het kopen van een Huracan.
Ik zou mijn R8 nooit inruilen voor een nieuwe auto. Onze V10's zijn heel bijzonder en zijn vrijwel kogelvrij (tot op zekere hoogte). Bovendien hebben de Twin Turbo- en SC-markt onze auto's nog begeerlijker gemaakt. Ik heb vrienden gehad die hun R8's en Huracans in minder dan een week na de aanbieding hebben verkocht. En ze verkochten iets boven de vraagprijs omdat ze een mini-biedoorlog hadden tussen kopers. Ik denk dat die interesse alleen maar zal toenemen.
Ik heb een grote fout gemaakt door mijn Ferrari 360 Challenge Stradale in 2015 te verkopen. Ik kocht hem voor een zeer goede prijs en verkocht hem boven de markt. Maar 3 jaar later schoot de waarde omhoog en verloor ik $50k. Mijn oom verkocht zijn Lambo Murcielago 2 jaar geleden en kreeg nauwelijks zijn kosten terug. Kijk nu naar de prijzen. Als hij de auto had gehouden, had hij $100k winst gemaakt. Ik maak niet dezelfde fout opnieuw.
Ik ben van plan om een 911 Turbo S te kopen (imo Porsche behoudt de meeste restwaarde van alle andere auto's). Ferrari zou een goede tweede zijn voor Porsche.
Kijk naar de klassieke exotische automarkt en zie hoeveel die auto's kosten.
Of kijk naar de JDM-markt. Een andere fout die ik heb gemaakt, was het missen van een 90's turbo Toyota Supra. Ik had hem kunnen kopen voor $30k. Die auto kan tegenwoordig voor zes cijfers worden verkocht. Die 2JZ-motor is super speciaal omdat hij een hoop boost aankan. Klinkt bekend? Onze V10's kunnen nog meer boost aan voordat je de interne motoronderdelen moet upgraden.
De afschrijving van de R8 is misschien toegenomen. Maar nu denk ik dat het is afgevlakt en dat de waarde over 3-5 jaar omhoog zal gaan. En dat zal zo blijven in de loop der jaren.
We weten niet echt wat er in de toekomst gaat gebeuren. Maar ik weet wel dat als de autofabrikanten blijven inzetten op elektrische en hybride auto's, mensen zoals wij gebruikte auto's met grote ICE-motoren zullen willen kopen (en daar een premie voor zullen betalen).