Audi R8 Forums banner

Opgelet: R8 V8 Achterste kogelgewricht vervangen

2 reading
44K views 60 replies 26 participants last post by  fredrik.byhmer  
#1 ·
Aan allen: Even een heads-up over een probleem dat V8-bezitters zou kunnen treffen. Ik heb een '08 V8 die voor een 'gezondheidscheck' bij Audi was, terwijl ik hun V10 R8 Plus leende (geweldig!). Hoe dan ook, ze ontdekten dat mijn achterste kogelgewrichten versleten waren en vervangen moesten worden. Ze adviseerden toen dat Audi de V8-kogelgewrichten niet meer maakt, omdat ze de achterwielophanging van de V10 hebben geĂĽpgraded en alleen die onderdelen leveren. Blijkbaar kosten de kogelgewrichten alleen al ongeveer 650 pond, maar de onderdelen alleen al voor de volledige V10-ophanging 2.200 pond (VK). Toen zeiden ze dat ze weg moesten gaan en Audi om toestemming moesten vragen om het verschil te financieren. Gelukkig zei Audi ja (wat ze naar mijn mening verplicht zijn als ze de V8-kogelgewrichtonderdelen niet meer maken) en ik heb de volledige ophanging achterin laten upgraden naar V10-specificatie voor 650 + arbeidskosten (ongeveer 880 in totaal). Dus, het punt is, als dit jou overkomt, dring er dan op aan dat Audi het verschil dekt, voor het geval ze je de hele zaak proberen aan te rekenen. Gezien de gedragscode van autofabrikanten, die clausules bevat over het leveren van onderdelen gedurende ten minste de levensduur van de productie van een auto, denk ik dat ze het moeilijk zouden hebben om dit niet te doen. Ik ben tevreden, vroeg me alleen af of ze me ĂĽberhaupt moesten vertellen dat er een vraag was over het dekken ervan.

#3 ·
Ik heb dit aan mijn auto laten doen. Audi meldde een versleten kogelgewricht en dat alle achterste draagarmen vervangen moesten worden, je kunt er niet maar één vervangen. De garantie van derden betaalde voor de versleten, ik betaalde £500, en de rest werd door Audi gefinancierd. Ze zeiden dat ze het als coulance hadden gedaan, maar misschien was het omdat ze het moesten veranderen naar de V10-versie.

De auto had 36.000 mijl op de teller.

#5 ·
Dit probleem kwam in november aan de orde in de PPI van een R8 die ik wilde kopen. Uiteindelijk heb ik de auto niet gekocht omdat de onderdelen alleen al 5.000 euro plus arbeidskosten kostten om te repareren. U hebt gelijk, beide kanten moeten worden bijgewerkt en daarom is de rekening zo hoog. Er werd niet vermeld dat Audi een deel van de rekening betaalde, en ik heb het niet verder onderzocht. Ik was verrast dat dit al een probleem was bij 34.000 km. Ik denk dat Audi een ontwerpfout heeft en dat er een TSB had moeten worden uitgebracht om het probleem te verhelpen bij auto's met voortijdige slijtage in de kogelgewrichten.

#6 ·
Een paar maanden geleden gedaan op mijn 2008 V8 - hij was teruggegaan voor een olieverversing nadat er 1000 mijl eerder een nieuwe motor was geplaatst en de dealer merkte het op, dus hadden ze de auto nog 3-4 weken (totaal ongeveer 3 maanden vorig jaar). De auto had ongeveer 47.000 mijl gereden (meestal snelweg). Audi verlengde garantie + eigen risico dekte het.

#8 ·
Sorry, een paar dagen offline geweest met een kapotte breedbandverbinding. Mijn auto heeft ongeveer 42.000 mijl op de teller. Ik ga nu ook R8 + dempers en veren doen, want de mag ride-dempers lekken aan de voorkant en zijn naar mijn mening te duur. R8+ de helft van de prijs en na een weekend met een R8+ perfect adequaat, lekker stijve rit maar niet te schokkerig op de weg.

#11 ·
Dat is perfect. Bedankt. Het lijkt erop dat ze de bovenste en onderste draagarmen, de stuurstang en de fusee/lagerbehuizing aan beide kanten hebben vervangen.

De V10 draagarmen en stuurstang zijn aanzienlijk duurder dan de V8-onderdelen. Ik vraag me af of er een gemakkelijke manier is om te identificeren welke versie er op de auto zit.

#12 · (Edited)
dat is perfect. Bedankt. Het lijkt erop dat ze de bovenste en onderste draagarmen, de stuurstang en de fusee/lagerbehuizing aan beide kanten hebben vervangen.

de V10 draagarmen en stuurstang zijn aanzienlijk duurder dan de V8-onderdelen. Ik vraag me af of er een gemakkelijke manier is om te identificeren welke versie er op de auto zit.
Ik zou geen idee hebben hoe ik het verschil kan zien. Ik kan alleen maar zeggen dat het werk eind oktober 2012 is gedaan. Toen Audi zei dat ze het grootste deel van de kosten zouden ophoesten, was ik nogal verrast. Ik vroeg waarom, en ze zeiden dat ze voor hun klanten willen zorgen. Of dat nu betekent dat ze wisten dat het vervangen moest worden en dit als een goede gelegenheid gebruikten om het te doen, weet ik niet.

Ik was geschokt toen ze me vertelden dat de hele achterkant vervangen moest worden, omdat ik dacht dat het me veel zou gaan kosten, maar bedankt Audi voor het helpen.

Als iemand me het verschil kan laten zien, zal ik kijken of ik kan kijken of je het visueel kunt zien. Misschien is de beste manier om het te vertellen aan de hand van de onderdeelnummers, iemand hier weet ze misschien.

#13 ·
Soms staan de onderdeelnummers op de draagarmen gegoten. Ik ga dit weekend onder de mijne kijken en zien wat ik kan zien. Ik neem aan dat er waarschijnlijk een visueel verschil is, maar zonder beide sets naast elkaar te vergelijken, wie weet wat wat is.

Het was zeker een lopende wijziging op V8-auto's, aangezien er productiedatumonderbrekingen zijn in de onderdeelnummerrevisies in 2010 (rev c) en 2011 (rev d).

#18 ·
Mensen,

Ik ben er net op gewezen dat de mijne versleten zijn. Kan ik even verduidelijken dat ik Audi vraag om het verschil voor de onderdelen te dekken?

#19 ·
Mijn APK is vrijdag en vorig jaar had ik een advies dat er speling zat in een pen / bus op de achterste draagarm aan de zijkant. Ik hoop echt dat ik niet alles hoef te vervangen!!

#20 ·
Mijn APK is vrijdag en vorig jaar had ik een advies dat er wat speling zat in een pen/bus op de achterste draagarm aan de zijkant. Ik hoop echt dat ik niet alles hoef te vervangen!!
Dit is wat ze vandaag vertellen, dat er behoorlijk wat speling zit in de draagarmen :( Ik ben eigenlijk meer dan een beetje pissig op ze, want ik heb in april alle 4 de mag ride schokdempers vervangen en ze hebben niets gezegd:mad:

#21 ·
Hoeveel mijlen heeft u met de auto gereden? Bij de laatste APK had mijn auto pas 17.500 mijl gereden, dus ik ben verrast dat er tekenen van slijtage waren na zo'n laag aantal mijlen.

#22 ·
How many miles do you have on the car? At the last MOT my car had only done 17,500m so I'm surprised that there were any signs of wear after such a low number of miles.
Ik heb er nu 40k op zitten.

#27 · (Edited)
Ik weet niet zeker hoeveel mensen hierdoor getroffen zijn, maar ik heb deze beproeving net doorstaan met mijn 2009 V8.

Wat achtergrondinformatie die ik heb opgezocht, is dat Audi in 2011 een technisch servicebulletin uitbracht waarin stond dat "als gevolg van verdere technische ontwikkeling" een bijgewerkt/verbeterd ontwerp van de draagarm met een dikkere diameter ergens in 2011 in productie werd genomen. Het lijkt alle V8's en V10's (2008-2010) en tot en met VIN 002563 in 2011 te hebben getroffen.

En vanwege het bijgewerkte ontwerp, als je problemen hebt met de kogelgewrichten van de draagarm EN als je het oudere ontwerp hebt, kun je dat ene onderdeel niet zomaar vervangen, omdat ze dat onderdeel simpelweg niet meer aanbieden! In plaats daarvan moet je upgraden naar het nieuwe ontwerp, wat het vervangen van de bovenste en onderste draagarmen aan beide zijden, beide spoorstangen en beide wiellagerhuizen vereist.

Slecht nieuws: Het kost uiteindelijk bijna $ 6.000 inclusief onderdelen, arbeid en uitlijning
Goed nieuws: Ik heb de mijne laten dekken onder een aftermarket garantie. En ik moet zeggen dat de auto nu fris/strak aanvoelt als een nieuwe auto.

#28 ·
Ik weet niet zeker hoeveel mensen hierdoor getroffen zijn, maar ik heb dit probleem net meegemaakt met mijn 2009 V8.

Wat achtergrondinformatie die ik heb opgezocht, is dat Audi in 2011 een technisch servicebulletin uitbracht waarin stond dat "als gevolg van verdere technische ontwikkeling" een geĂĽpdatet/verbeterd ontwerp van de draagarm met een grotere diameter ergens tijdens de productie van 2011 in productie werd genomen. Het lijkt alle V8's en V10's (2008-2010) en tot en met VIN 002563 in 2011 te hebben getroffen.

En vanwege het bijgewerkte ontwerp, als je problemen hebt met de kogelgewrichten van de draagarm EN als je het oudere ontwerp hebt, kun je dat ene onderdeel niet zomaar vervangen, omdat ze het onderdeel simpelweg niet meer aanbieden! In plaats daarvan moet je upgraden naar het nieuwe ontwerp, wat het vervangen van de bovenste en onderste draagarmen aan beide zijden, beide stuurstangen en beide wiellagerhuizen vereist.

Slecht nieuws: het kost uiteindelijk bijna $ 6.000, inclusief onderdelen, arbeid en uitlijning
Goed nieuws: de mijne werd gedekt door een aftermarket garantie. En ik moet zeggen dat de auto nu fris/strak aanvoelt als een nieuwe auto.
Blij te horen dat het voor je is gedekt. Om eerlijk te zijn, ik denk dat het sowieso goed is om deze ophangingsonderdelen routinematig te vervangen - het is verbazingwekkend hoe het vervangen van de draagarmen, bussen, schokdempers, veren, enz. wonderen kan doen voor de auto. Ophangingen krijgen zo'n pak slaag, en je realiseert je niet hoe de rij- en handlingkwaliteit eronder lijden totdat je het vernieuwt.

#29 ·
Dit heb ik een paar jaar geleden ook aan mijn auto laten doen. Het werd ontdekt bij de PPI en de Audi-dealer heeft het gratis voor me gedaan. :)

#30 ·
Hallo allemaal - ter uwer informatie, ik had dit probleem met de voor- en achterkant van mijn '07 V8 - en Audi's aanpak was inderdaad om de componenten met het latere onderdeelnummer te monteren. Mijn garantieaanbieder van derden dekte wat een rekening van ÂŁ 5.300,00 zou zijn geweest (hoewel het met wat onderhandeling en goodwill misschien minder was geweest). Merk echter op dat de garantieaanbieder een beetje aarzelde, omdat ze aanvankelijk vonden dat dit geen reparatie was, maar een upgrade/wijziging. Het kostte wat tijd om Audi de werkplaatsrichtlijnen te laten delen.

#43 ·
Hoi allemaal - ter informatie, ik had dit probleem met de voor- en achterkant van mijn '07 V8 - en Audi's pad was inderdaad om de componenten met het latere onderdeelnummer te monteren. Mijn garantieaanbieder van derden dekte wat een rekening van ÂŁ 5.300,00 zou zijn geweest (hoewel het met wat onderhandeling en goodwill minder had kunnen zijn). Merk echter op dat de garantieaanbieder een beetje kronkelde, omdat ze aanvankelijk vonden dat dit geen reparatie was, maar een upgrade/modificatie. Het kostte wat tijd om Audi de werkplaatsrichtlijnen te laten delen.
Hey, ik zie dat je ÂŁ gebruikt, dus ik gok dat je in het VK woont... kun je je garantieaanbieder van derden aanbevelen? Ik ben op zoek naar een goede die dingen als deze dekt,
(zaken die Audi's eigen uitgebreide garantie niet dekt, omdat het als 'slijtage' wordt beschouwd.)

Bedankt!

#34 ·
Kon dit alleen vinden -
NHTSA ID: 10124662
TSB ID: A401333 2026402-

Vervangt technisch service bulletin groep 40 nummer 11-18 van 14 juli 2011. Wanneer een draagarm of wiellagerhuis (zwenklager) wordt vervangen, moeten extra onderdelen worden vervangen vanwege een vervanging van serviceonderdelen.

Heeft iemand het daadwerkelijke document gevonden?