Heeft iemand gehoord van of ervaring met wielen van Triton Motor Sports USA?
Ja, ik heb hun wielen op mijn R8 RWS. Ik heb ook hun 2-delige remmen besteld. Ze waren fantastisch in het samenwerken met mij om deze set op maat te ontwerpen. Ik heb hier een bericht over geplaatst:Iemand gehoord van of ervaring met wielen van Triton Motor Sports USA?
Als dit volledig gesmede monoblock wielen zijn, vraag ik me af waarom er zo'n enorm verschil is met HRE. Misschien kan @TritonMotorsports hierbij helpen.Triton verkoopt ze voor $792 per stuk
Ik heb 9K betaald voor mijn audi sport performance parts wielen. Deze worden gemaakt door app tech - waarschijnlijk een van de beste wielenmakers overal. Dat is mijn limiet voor wielen, ben ik bang.Het is duidelijk dat de poster geen metallurgische kennis heeft. HRE heeft metaal uitgevonden. Uiteraard.
Brixton is ook belachelijk duur! Offerte van $17k voor een set en 9 maanden wachten. Nee… niemand accepteert dat normaal gesproken voor 9 maanden wachten, maar cool. Geniet ervan.
Azië en EUWaar worden Tritons gemaakt?
Je lijkt behoorlijk sterke meningen te hebben. Gebaseerd op je "ervaring in de branche" zou geen nieuw bedrijf ooit de markt durven betreden vanwege "bewezen merken".Klinkt als een zoveelste snelle wielbedrijf dat ook remschijven levert. Waar zijn de onafhankelijke veiligheidscertificeringen voor de wielen? Zijn de remmen op het circuit getest zoals 034MS en Girodisc?
Ik zou hun wielen of remmen niet op mijn auto zetten, zelfs niet als ze ze me gratis zouden geven. Vraag jezelf af, is het de veiligheid van jou en/of je dierbaren waard om een paar euro te besparen ten opzichte van bewezen merken?
Ik zit in de branche en ik kan je vertellen dat wanneer een bedrijf "USA" specifiek in zijn naam heeft, dit vaker wel dan niet aangeeft dat hun spullen OVERAL worden gemaakt BEHALVE in de VS. Het is gewoon een postbus die in de VS is geregistreerd en die spullen laat dropshippen van waar ze daadwerkelijk worden gemaakt.
Betekent niet dat spullen gemaakt in China of Taiwan niet van goede kwaliteit kunnen zijn, maar het lijkt gewoon onoprecht.
Caveat Emptor.
@NYG - wat zou je graag zien voor wielen qua specificaties om te laten zien dat ze geschikt zijn voor de taak op een R8 of een andere high performance auto? Ik vraag het omdat die acroniemen @bavarianstance gebruikt, niets voor mij betekenen. Ik ben maar een domme kerel die graag leert.Eerlijk gezegd gebruik ik FEA dagelijks voor het ontwerpen van echt kritieke structurele componenten en ik zou het prettiger vinden als minder aftermarket bedrijven het zouden gebruiken. Ik heb een ophangingsbedrijf hun FEM-modellen aan klanten zien tonen op sociale media en ze hebben geen idee hoe ze het moeten gebruiken. Dat kost jaren om uit te vinden hoe je het effectief kunt gebruiken.
Dat gezegd hebbende, altijd goed om meer merken te zien concurreren in deze sector, dus ik hoop dat Triton succesvol zal zijn.