Audi R8 Forums banner

V10 vs. V10 Plus: Dźwięk wydechu

17K views 21 replies 12 participants last post by  adansirs6  
#1 · (Edited)
Cześć wszystkim!

Czy jest jakaś różnica dźwiękowa między Gen2 Standard a Gen2 Plus?

Podoba mi się czysty wygląd wersji Standard w porównaniu do wersji Plus ze spojlerem... ale gdyby dźwięk był inny, musiałbym jeszcze raz pomyśleć o wersji ;-)

Dziękuję za odpowiedzi
Gregor
 
#2 ·
Cześć wszystkim!

Czy jest różnica w dźwięku między Gen2 Standard a Gen2 Plus?

Podoba mi się czysty wygląd wersji Standard w porównaniu do wersji Plus ze spojlerem... ale jeśli dźwięk byłby inny, musiałbym jeszcze raz pomyśleć o wersji ;-)

Dziękuję za odpowiedzi
Gregor
Jest różnica w dźwięku w sportowym wydechu, a w wersji Plus dostajesz przycisk na kierownicy, aby otworzyć lub zamknąć wydech. Słyszałem, jak oba działają i sportowy wydech jest głośniejszy.
 
#5 ·
Mój dealer mówi, że wydech w modelach amerykańskich będzie dokładnie taki sam, niezależnie od tego, czy plus, czy nie. Mam nadzieję, że to prawda.
Naprawdę nie rozumiem, jak tak wiele błędnych informacji krąży w sieci. To NIE jest prawda. Plus jest wyposażony w sportowy wydech, standardowy V10 nie. Wszystkie te informacje są dostępne na stronie internetowej Audi USA. Wielu już potwierdziło, że w standardowym V10 nie będzie sportowego wydechu. Oto 2 zrzuty ekranu z Audi USA, u góry Plus, na dole standardowy V10:

 
#13 · (Edited)
V10 Plus i V10 mają identyczne silniki, prawda, ale przełożenia są różne.
Ponadto, i to coś, co wielu często pomija: podwozie jest zupełnie inne, nawet konfiguracja Magnetic Ride jest inna. Bardziej komfortowa i mniej sportowa.
Jeśli więc chcesz zaoszczędzić pieniądze, wybierając V10 (bez plusa) zamiast V10 Plus, pomyśl jeszcze raz.
Potrzebujesz odpowiedniego oprogramowania do mapowania silnika (które uwzględnia różne przełożenia), potrzebujesz ulepszenia podwozia i wreszcie, nie zapomnij, że sportowy wydech może nie być dostępny w Twoim regionie dla V10 (a sportowy wydech to opcja, którą MUSISZ MIEĆ). Dlaczego więc nie zaoszczędzić sobie kłopotów i od razu wziąć V10 PLUS?
Nawet przy odpowiednim mapowaniu oprogramowania, ze względu na różne przełożenia, V10 bez plusa zawsze będzie nieco wolniejsze niż V10 Plus.
Następnie jest gwarancja... Mam pięcioletnią gwarancję na mojego R8 tutaj, w Niemczech. Jeśli użyję oprogramowania silnika innej firmy, gwarancja przepadnie. Nowy silnik kosztuje tutaj około 60 tys. EUR, w USA prawdopodobnie podobnie. Nie, dziękuję.
 
#14 ·
V10 Plus i V10 mają identyczne silniki, to prawda, ale przełożenia są inne.
A także, i to coś, co wielu często pomija: podwozie jest zupełnie inne, nawet konfiguracja Magnetic Ride jest inna. Bardziej komfortowa i mniej sportowa.
Jeśli więc chcesz zaoszczędzić pieniądze, wybierając V10 (bez Plus) zamiast V10 Plus, pomyśl jeszcze raz.
Potrzebujesz odpowiedniego oprogramowania do mapowania silnika (które uwzględnia różne przełożenia), potrzebujesz ulepszenia podwozia i wreszcie, nie zapomnij, że sportowy wydech może nie być dostępny w Twoim regionie dla V10 (a sportowy wydech to opcja MUSI MIEĆ). Dlaczego więc nie zaoszczędzić sobie kłopotów i od razu wziąć V10 PLUS? ;)
Nawet przy odpowiednim mapowaniu oprogramowania, ze względu na różne przełożenia, V10 bez Plus zawsze będzie nieco wolniejsze niż V10 Plus.
Następnie jest gwarancja... Mam pięcioletnią gwarancję na mojego R8 tutaj, w Niemczech. Jeśli użyję oprogramowania silnika innej firmy, gwarancja przepadnie. Nowy silnik kosztuje tutaj około 60 tys. EUR, nie jestem pewien, jak jest w USA, ale prawdopodobnie podobnie. Nie, dziękuję.
To wszystko doskonałe punkty, które wziąłem pod uwagę, decydując się na Plus vs Non Plus. Tutaj, w USA, kiedy załadujesz wersję bez Plus wszystkimi opcjami, jesteś bardzo blisko ceny podstawowej Plus, która zawiera wszystko, co w załadowanym Plus, oprócz dodatkowej mocy i momentu obrotowego. Ponadto amerykańskie samochody bez Plus nie mają sportowego wydechu ani dodatkowych przycisków na kierownicy do regulacji wydechu i trybów jazdy..... Naprawdę lubię te opcje. Więc dla mnie w USA, sposób, w jaki Audi pakuje te dwie wersje, był prawdziwym oczywistym wyborem, aby wybrać Plus.
 
#16 ·
Cóż, tutaj ze wszystkimi podatkami od egzotycznych samochodów różnica między wersją non plus a plus wynosi 30 tys. dolarów, więc jeśli tuning i odpowiedni wydech dadzą ci więcej KM niż wersja plus za około 10 tys. dolarów, to codziennie jestem za wersją non plus ;)
Różnica w cenie między załadowaną wersją non plus a załadowaną plus wynosiła 10 tys. dolarów. 191 tys. dolarów wersja non plus załadowana, 201 tys. dolarów wersja plus załadowana. Produkcja amerykańska.
 
#21 ·
Obliczenia przełożeń biegów robiłem jakiś czas temu i różnica między skrzynią Plus a non-Plus jest trywialna.

Nie ma różnicy w przełożeniach pierwszego i drugiego biegu między Plus a non-Plus (delta między pierwszym a drugim biegiem wynosi 0,545 w obu skrzyniach). Dlatego nie ma różnicy w zmianie z pierwszego na drugi bieg. Warto zauważyć, że pozwala to przekroczyć 60 mil na godzinę - innymi słowy, nie ma różnicy w skrzyniach biegów do prędkości powyżej 60 mil na godzinę.

Istnieje niewielka różnica w przełożeniach trzeciego i czwartego biegu. Delta między drugim a trzecim biegiem wynosi 0,630 w Plus i 0,708 w non-Plus (różnica 0,078). Dlatego jeśli zmienisz bieg z drugiego na trzeci przy 8500 obr./min, Plus pozostawi cię na około 6430 obr./min na trzecim biegu, podczas gdy non-Plus pozostawi cię na około 6180 obr./min. To różnica 250 obr./min. Różnica w obrotach staje się mniejsza im niższy punkt zmiany biegów. Na przykład, jeśli zmienisz bieg z drugiego na trzeci przy 7800 obr./min, Plus pozostawi cię na około 5900 obr./min na trzecim biegu, podczas gdy non-Plus pozostawi cię na około 5670 obr./min. To różnica 230 obr./min. Jeśli zmienisz bieg poniżej 5000 obr./min, różnica w obrotach jest znacznie poniżej 150 obr./min.

Różnica w przełożeniach trzeciego i czwartego biegu jest znacznie mniejsza. Delta między trzecim a czwartym biegiem wynosi 0,714 w Plus i 0,74 w non-Plus (różnica 0,026). Ta różnica 0,026 powoduje ledwie pomijalne różnice w obrotach po zmianie z trzeciego na czwarty bieg.

Non-Plus ma niższą deltę między czwartym a piątym biegiem (0,242 v. 0,265). Następnie non-Plus prawdopodobnie zmienia biegi lepiej między czwartym a piątym biegiem. Ponownie, różnica jest ledwie pomijalna.

Podsumowując, krótsze przełożenia w skrzyni Plus powodują jedynie pomijalną różnicę między drugim a trzecim biegiem, a nawet wtedy różnica jest stosunkowo niewielka (np. 200 obr./min przy wyższych punktach zmiany biegów). Celem różnych przełożeń jest prawdopodobnie utrzymanie wyższych obrotów na trzecim biegu na torze. Biorąc pod uwagę, że obie skrzynie mają takie same przełożenia dla pierwszego i drugiego biegu, typowe przyspieszenie na drodze (np. 0-60) nie jest wpływane przez różne skrzynie biegów.