Ik besef dat hier geen definitief antwoord op zal zijn, maar wat is de verwachte levensduur van een set keramische remmen?
Op de weg gaan ze bijna eeuwig mee. Op het circuit slijten ze als elke andere pad die op het circuit wordt gebruikt en ze maken veel stof. Vertrouw ook niet op de sensor als je met de auto op het circuit rijdt - ze slijten taps toe en de voorrand slijt ongeveer tegelijkertijd tot aan de achterplaat als de kleine sensor zegt: "HĂ©, je hebt nieuwe pads nodig."how long do the pads last?
De remmen? Zeker, die zullen prima zijn.So if i have 8K miles on the car and never tracked it, just general spirited driving on weekends... I should be fine to wait till my 10K service to get it inspected?
Op de weg slijt de keramische setup nauwelijks. Ik zag echt alleen slijtage op het circuit.Remblokken slijten zoals alle stalen rotors, keramische rotors gaan onbeperkt mee bij normaal straatgebruik. 25 tot 40 trackdagen. Mijn trackauto is een 14 991 PORSCHE Turbo S, 50.000 mijl, heb net mijn 3e set keramische rotors geplaatst!
2.500 mijl??? rem je echt hard en constant? Zelfs op het circuit klinkt dat als te veel slijtage.Ik zit aan de derde set keramische remblokken op Gen2 (gebruik nu Pagid RSC1's in plaats van Audi). Ik gebruik de auto op het circuit en ze lijken maar ongeveer 2.500 mijl mee te gaan. Rotoren, neem alsjeblieft eerdere adviezen in acht, want sensoren gaan niet altijd op tijd om het inslijten van de rotor te voorkomen. En merk op dat wanneer de remblokken minder dan 50% zijn, de warmteafvoer slechter is, wat meer slijtage aan de rotoren betekent. Ik verwacht dat bij regelmatig gebruik op het circuit op een circuit met veel remslijtage (zoals COTA, mijn thuiscircuit) de rotoren op een gegeven moment zeker minder dan 100.000 mijl mee zullen gaan.
...de slijtvastheid van Carbon Ceramic Material garandeert een geschatte levensduur van de schijf van 150.000 km (93.000 mijl) voor gebruik op de weg en 2.000 km (2.400 mijl) voor extreem gebruik op het circuit...
aangezien...keramiek...niet zoveel warmte kan absorberen als andere soorten materialen, gaat er meer van de warmte die door het remmen wordt gegenereerd door de remblokken en in de rest van het remsysteem. Dit kan meer slijtage veroorzaken aan andere...componenten