Audi R8 Forums banner

Levensverwachting van keramische remmen?

38K views 23 replies 13 participants last post by  Genesis7  
#1 ·
Ik besef dat hier geen definitief antwoord op zal zijn, maar wat is de verwachte levensduur van een set keramische remmen?

#2 ·
Tenzij de auto is getrackt, zouden ze aanzienlijk langer mee moeten gaan dan stalen equivalenten. Ik heb van verschillende bronnen gehoord dat 100.000 mijl niet onrealistisch is.

#8 ·
how long do the pads last?
Op de weg gaan ze bijna eeuwig mee. Op het circuit slijten ze als elke andere pad die op het circuit wordt gebruikt en ze maken veel stof. Vertrouw ook niet op de sensor als je met de auto op het circuit rijdt - ze slijten taps toe en de voorrand slijt ongeveer tegelijkertijd tot aan de achterplaat als de kleine sensor zegt: "HĂ©, je hebt nieuwe pads nodig."

#11 ·
So if i have 8K miles on the car and never tracked it, just general spirited driving on weekends... I should be fine to wait till my 10K service to get it inspected?
De remmen? Zeker, die zullen prima zijn.

Weet je nu van het schokken op parkeerplaatsen tijdens een bocht bij zeer lage snelheden en ook dat ze af en toe kunnen besluiten te piepen en lawaai te maken, correct?

Zoek op het forum en je zult zien dat ze weliswaar enkele eigenaardigheden hebben, maar over het algemeen zijn het uitstekende items met een uitzonderlijke slijtvastheid.

#15 ·
Remblokken slijten zoals alle stalen rotors. Keramische rotors gaan onbeperkt mee bij normaal straatgebruik. 25 tot 40 trackdagen. Mijn trackauto is een 14 991 PORSCHE Turbo S, 50.000 mijl, heb net mijn 3e set keramische rotors geplaatst!

#16 ·
Remblokken slijten zoals alle stalen rotors, keramische rotors gaan onbeperkt mee bij normaal straatgebruik. 25 tot 40 trackdagen. Mijn trackauto is een 14 991 PORSCHE Turbo S, 50.000 mijl, heb net mijn 3e set keramische rotors geplaatst!
Op de weg slijt de keramische setup nauwelijks. Ik zag echt alleen slijtage op het circuit.

Ik heb nogal wat Porsche-eigenaren horen zeggen dat hun keramische rotors vrij snel slijten, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat de Audi-rotors een veel langere levensduur lijken te hebben. Remblokken slijten op het circuit relatief ten opzichte van het gebruik.

#18 ·
Ik zit aan de derde set keramische remblokken op Gen2 (gebruik nu Pagid RSC1's in plaats van Audi). Ik gebruik de auto op het circuit en ze lijken maar ongeveer 2.500 mijl mee te gaan. Remschijven, neem alsjeblieft eerdere adviezen in acht, want sensoren gaan niet altijd op tijd om het inslijten van de remschijven te voorkomen. En merk op dat wanneer de remblokken minder dan 50% zijn, de warmteafvoer slechter is, wat meer slijtage aan de remschijven betekent. Ik verwacht dat bij regelmatig gebruik op het circuit op een circuit met hoge remslijtage (zoals COTA, mijn thuiscircuit) de remschijven op een gegeven moment veel minder dan 100.000 mijl mee zullen gaan.

#19 ·
Ik zit aan de derde set keramische remblokken op Gen2 (gebruik nu Pagid RSC1's in plaats van Audi). Ik gebruik de auto op het circuit en ze lijken maar ongeveer 2.500 mijl mee te gaan. Rotoren, neem alsjeblieft eerdere adviezen in acht, want sensoren gaan niet altijd op tijd om het inslijten van de rotor te voorkomen. En merk op dat wanneer de remblokken minder dan 50% zijn, de warmteafvoer slechter is, wat meer slijtage aan de rotoren betekent. Ik verwacht dat bij regelmatig gebruik op het circuit op een circuit met veel remslijtage (zoals COTA, mijn thuiscircuit) de rotoren op een gegeven moment zeker minder dan 100.000 mijl mee zullen gaan.
2.500 mijl??? rem je echt hard en constant? Zelfs op het circuit klinkt dat als te veel slijtage. :eek:

#20 ·
De slijtage van de remblokken is belangrijk. Zoals Kfab zegt. Inspecteer ze na de track. Als ze bijna versleten zijn, vervang ze. Als ze te ver verslijten en de schijf raken, ben je de klos - schijven kosten naar mijn weten meer dan 4K...

#22 ·
Ik dacht dat ik dit draadje zou wekken met een citaat dat ik vond van een woordvoerder van Brembo...
...de slijtvastheid van Carbon Ceramic Material garandeert een geschatte levensduur van de schijf van 150.000 km (93.000 mijl) voor gebruik op de weg en 2.000 km (2.400 mijl) voor extreem gebruik op het circuit...

#23 ·
En vond dit ook interessant...
aangezien...keramiek...niet zoveel warmte kan absorberen als andere soorten materialen, gaat er meer van de warmte die door het remmen wordt gegenereerd door de remblokken en in de rest van het remsysteem. Dit kan meer slijtage veroorzaken aan andere...componenten