Audi R8 Forums banner
21 - 40 of 61 Posts
Hoeveel mijlen heeft u met de auto gereden? Bij de laatste APK had mijn auto pas 17.500 mijl gereden, dus ik ben verrast dat er tekenen van slijtage waren na zo'n laag aantal mijlen.

How many miles do you have on the car? At the last MOT my car had only done 17,500m so I'm surprised that there were any signs of wear after such a low number of miles.
Ik heb er nu 40k op zitten.

Mijn APK is vrijdag en vorig jaar had ik een advies dat er speling zat in een pen / bus op de achterste draagarm aan de zijkant. Ik hoop echt dat ik niet alles hoef te vervangen!!
Ik zou verbaasd zijn als ze niet alle onderdelen vervangen, zoals ik al eerder zei, één arm vertoonde slijtage, alle armen moesten worden vervangen. De enige manier om dit te omzeilen, zou zijn om het naar een onafhankelijke reparateur te brengen en hen te vragen er maar één te vervangen, maar ik zou gedacht hebben dat er een veiligheids-/prestatiereden was om alles te vervangen, in plaats van dat ze het alleen voor de winst doen.

Als de onderdelen nieuwe, verbeterde items zijn die zowel op V8 als V10 passen, dan is het vervangen van alle items de enige manier.

Zonder problemen en zonder opmerkingen door de APK gekomen. Wie had dat gedacht :confused:

Ik weet niet zeker hoeveel mensen hierdoor getroffen zijn, maar ik heb deze beproeving net doorstaan met mijn 2009 V8.

Wat achtergrondinformatie die ik heb opgezocht, is dat Audi in 2011 een technisch servicebulletin uitbracht waarin stond dat "als gevolg van verdere technische ontwikkeling" een bijgewerkt/verbeterd ontwerp van de draagarm met een dikkere diameter ergens in 2011 in productie werd genomen. Het lijkt alle V8's en V10's (2008-2010) en tot en met VIN 002563 in 2011 te hebben getroffen.

En vanwege het bijgewerkte ontwerp, als je problemen hebt met de kogelgewrichten van de draagarm EN als je het oudere ontwerp hebt, kun je dat ene onderdeel niet zomaar vervangen, omdat ze dat onderdeel simpelweg niet meer aanbieden! In plaats daarvan moet je upgraden naar het nieuwe ontwerp, wat het vervangen van de bovenste en onderste draagarmen aan beide zijden, beide spoorstangen en beide wiellagerhuizen vereist.

Slecht nieuws: Het kost uiteindelijk bijna $ 6.000 inclusief onderdelen, arbeid en uitlijning
Goed nieuws: Ik heb de mijne laten dekken onder een aftermarket garantie. En ik moet zeggen dat de auto nu fris/strak aanvoelt als een nieuwe auto.

Ik weet niet zeker hoeveel mensen hierdoor getroffen zijn, maar ik heb dit probleem net meegemaakt met mijn 2009 V8.

Wat achtergrondinformatie die ik heb opgezocht, is dat Audi in 2011 een technisch servicebulletin uitbracht waarin stond dat "als gevolg van verdere technische ontwikkeling" een geĂĽpdatet/verbeterd ontwerp van de draagarm met een grotere diameter ergens tijdens de productie van 2011 in productie werd genomen. Het lijkt alle V8's en V10's (2008-2010) en tot en met VIN 002563 in 2011 te hebben getroffen.

En vanwege het bijgewerkte ontwerp, als je problemen hebt met de kogelgewrichten van de draagarm EN als je het oudere ontwerp hebt, kun je dat ene onderdeel niet zomaar vervangen, omdat ze het onderdeel simpelweg niet meer aanbieden! In plaats daarvan moet je upgraden naar het nieuwe ontwerp, wat het vervangen van de bovenste en onderste draagarmen aan beide zijden, beide stuurstangen en beide wiellagerhuizen vereist.

Slecht nieuws: het kost uiteindelijk bijna $ 6.000, inclusief onderdelen, arbeid en uitlijning
Goed nieuws: de mijne werd gedekt door een aftermarket garantie. En ik moet zeggen dat de auto nu fris/strak aanvoelt als een nieuwe auto.
Blij te horen dat het voor je is gedekt. Om eerlijk te zijn, ik denk dat het sowieso goed is om deze ophangingsonderdelen routinematig te vervangen - het is verbazingwekkend hoe het vervangen van de draagarmen, bussen, schokdempers, veren, enz. wonderen kan doen voor de auto. Ophangingen krijgen zo'n pak slaag, en je realiseert je niet hoe de rij- en handlingkwaliteit eronder lijden totdat je het vernieuwt.

Dit heb ik een paar jaar geleden ook aan mijn auto laten doen. Het werd ontdekt bij de PPI en de Audi-dealer heeft het gratis voor me gedaan. :)

Hallo allemaal - ter uwer informatie, ik had dit probleem met de voor- en achterkant van mijn '07 V8 - en Audi's aanpak was inderdaad om de componenten met het latere onderdeelnummer te monteren. Mijn garantieaanbieder van derden dekte wat een rekening van ÂŁ 5.300,00 zou zijn geweest (hoewel het met wat onderhandeling en goodwill misschien minder was geweest). Merk echter op dat de garantieaanbieder een beetje aarzelde, omdat ze aanvankelijk vonden dat dit geen reparatie was, maar een upgrade/wijziging. Het kostte wat tijd om Audi de werkplaatsrichtlijnen te laten delen.

Ik weet niet zeker hoeveel mensen hierdoor zijn getroffen, maar ik heb dit probleem net gehad met mijn 2009 V8.

Wat achtergrondinformatie die ik heb opgedoken is dat Audi in 2011 een Technical Service Bulletin uitbracht waarin stond dat "als gevolg van verdere technische ontwikkeling" een bijgewerkt/verbeterd ontwerp van de draagarm met een dikkere diameter in productie werd genomen in 2011. Het lijkt alle V8's en V10's (2008-2010) en tot en met VIN 002563 in 2011 te hebben getroffen.

En vanwege het bijgewerkte ontwerp, als je problemen hebt met de kogelgewrichten van de draagarm EN als je het oudere ontwerp hebt, kun je dat ene onderdeel niet zomaar vervangen, omdat ze het onderdeel simpelweg niet meer aanbieden! In plaats daarvan moet je overstappen op het nieuwe ontwerp, wat het vervangen van de bovenste en onderste draagarmen aan beide zijden, beide spoorstangen en beide wiellagerhuizen vereist.

Slecht nieuws: Het kost uiteindelijk bijna $ 6.000 inclusief onderdelen, arbeid en uitlijning
Goed nieuws: Ik heb de mijne onder een aftermarket garantie vergoed gekregen. En ik moet zeggen dat de auto nu fris/strak aanvoelt als een nieuwe auto.
Heeft u het TSB-nummer voor dit probleem? Ik probeer mijn hoofd te buigen over de noodzaak om de hele achterwielophanging te vervangen wanneer een draagarmbus vermoeid raakt. Dit is volkomen onrealistisch. Ik ben al 12 jaar in het bezit van Audi's en dit is nog nooit hun routine geweest. Ik heb voorste onderste draagarmen laten vervangen op een andere Audi vanwege een fout in het oorspronkelijke ontwerp van de bus. De nieuwere modeljaren kregen de bijgewerkte versie. Het vervangen van die voorste onderste draagarmen leidde echter niet tot het vervangen van alle andere ondersteunende ophangingsonderdelen. Waarom zou je dat doen? Ik zou die noodzaak alleen kunnen zien als het bijgewerkte onderdeel niet meer zou passen. In dit geval passen de nieuwere, bijgewerkte versies van de achterste onderste draagarmen wel op de bestaande oudere spindel/knokkel zonder dat deze en de andere ondersteunende/geassocieerde ophangingsonderdelen hoeven te worden vervangen.
Ik zou deze TSB echter heel graag willen zien.

Er zijn veel eigenaren die deze thread bekijken, zoals jschrauwen in zijn bericht zei, ik kan het ook niet begrijpen!!!!!!

Kon dit alleen vinden -
NHTSA ID: 10124662
TSB ID: A401333 2026402-

Vervangt technisch service bulletin groep 40 nummer 11-18 van 14 juli 2011. Wanneer een draagarm of wiellagerhuis (zwenklager) wordt vervangen, moeten extra onderdelen worden vervangen vanwege een vervanging van serviceonderdelen.

Heeft iemand het daadwerkelijke document gevonden?

21 - 40 of 61 Posts