Audi R8 Forums banner
121 - 140 of 357 Posts
Czy możesz to trochę bardziej wyjaśnić laikowi/luddytowi takiemu jak ja? Nie mogę pojąć, jak to nie ma znaczenia, którego banku zwiększasz długość rurociągu o 25% w stosunku do drugiego.
Kolejność zapłonu to 1-6-5-10-2-7-3-8-4-9. Standard: cylinder 1 otwiera zawory wydechowe, gaz wychodzi; 90° obrotu wału korbowego później cylinder 6 otwiera zawory wydechowe, gaz wychodzi; 54° obrotu wału korbowego później cylinder 5 otwiera zawory wydechowe, gaz wychodzi;

A teraz wydłużmy rurę wydechową jednego banku o 25%

Powiedzmy, że cylindry 1-5 to lewy bank, a 6-10 to prawy bank, tylko jako przykład. Od lewej do prawej różnica wynosi 90° obrotu wału korbowego, a od prawej do lewej 54°, co w zasadzie brzmi w większości jak rzędowa 5 zmieszana z odrobiną częstotliwości 10-cylindrowych lub 5. rzędu silnika i tak dalej. Tylko wtedy, gdy oba banki są połączone i nie ma przesunięcia fazowego między bankami, co oznacza, że ​​zarówno od lewej do prawej, jak i od prawej do lewej zajmuje 72° obrotu wału korbowego, wtedy uzyskujesz maksymalną dominującą częstotliwość, jaką silnik jest w stanie osiągnąć.

No to zobaczmy.

Wydłużasz rurę wydechową lewego banku o 25 procent. Cylinder 1 uwalnia impulsy. Dotarcie do rury wydechowej zajmuje im teraz więcej czasu, co oznacza, że ​​impulsy wydechowe cylindra 6 nie docierają do rury wydechowej w odległości 90° obrotu wału korbowego, ale w odległości 72°. Zatem odległość między nimi się skróciła, ponieważ cylinder 1 potrzebował więcej czasu. W drugą stronę jest tak samo, 5 uwalnia impulsy, środkowa rura 10 jest teraz dłuższa, więc zajmuje 72° obrotu wału korbowego zamiast 54°. Ponieważ oba są teraz na 72° obrotu wału korbowego, dzieje się magia i uzyskujesz wysoki dźwięk (wciąż nie rozumiem, dlaczego tworzą wyższą dominującą częstotliwość tylko wtedy, gdy interwały się pokrywają lub są blisko siebie, może ktoś z fizyki/akustyki może to wyjaśnić, jak rozumiem interferencję fal, ale nigdy nie słyszałem o „zmianie częstotliwości” z powodu interferencji, a jednak to działa).

A teraz wydłużmy środkową rurę prawego banku o 25 procent i zostawmy środkową rurę lewego banku w spokoju. 1 uwalnia impulsy, 6 powinno być oddalone o 90° obrotu wału korbowego, ale teraz zajmuje to więcej czasu, ale myślę, że to rzeczywiście problem. Po prostu wydłużamy interwał 90° i skracamy interwał 54°, a to nie jest to, czego chcemy. To nie doprowadzi nas do 72° na obu bankach. Silnik będzie brzmiał tak samo jak przed modyfikacją. Bezużyteczna modyfikacja. Więc tak naprawdę myślę, że się myliłem. Jeśli pomyślałeś, że to nie ma sensu, to masz rację.

Podsumujmy, że prawdopodobnie musisz uważać, którego banku środkową rurę wydłużasz. Ponownie, jeśli ktoś wie lepiej, proszę to poprawić, ale teraz, kiedy więcej o tym pomyślałem, to prawda, a moje poprzednie stwierdzenie, że „nie ma znaczenia, która rura banku jest dłuższa”, jest fałszywe.
 
Czy możesz również wysłać mi dane kontaktowe na DM?
Jak tylko wszystkie układy wydechowe będą gotowe, zespół ogłosi, że rozpocznie przyjmowanie zamówień. Początkowo myślałem, że jest już dużo zamówień, ale wstrzymują się z przyjmowaniem pieniędzy za depozyty, dopóki układy wydechowe nie dotrą do USA.
 
Mówi, że o 33 procent dłużej. I konkretnie, aby zrobić bank 1 dłuższym (ten z interwałem 90°).

Nie pamiętam, jak doszedłem do 25 procent lol..

Musimy skrócić interwał 90° o 18° do 72°, co można zrobić za pomocą rury o 20% dłuższej.

Ale żeby uzyskać interwał 54° do 72° z drugiej strony, potrzebujemy o 33% dłuższego środkowego rury banku 1.

Potrzebujemy więc 20% i 33%, czego nie możemy osiągnąć w tym samym czasie. Więc czy teraz idziemy z 26,5% dłużej xD

tu jest szybki szkic
Image
 
Czy zmiana długości efektu wymagana do opóźnienia impulsów, aby dotarły do kolektora jednocześnie, zmieni się wraz ze zmianą obrotów?

Oznacza to, że możemy „stroić” go tylko tak, aby był muzyczny dla określonych obrotów?

Nie jestem pewien, czy mam rację, ponieważ jeśli tak jest, to Secret Weapon wydaje się, że sobie z tym poradziło.
 
Ponadto, czy zmiana długości efektywnej wymagana do opóźnienia impulsów, aby dotarły do kolektora razem, nie zmieni się wraz ze zmianą obrotów?

Oznacza to, że możemy "stroić" go tylko tak, aby był muzyczny dla określonych obrotów?

Nie jestem pewien, czy mam rację, ponieważ jeśli tak jest, to wydaje się, że secret weapon poradziło sobie z tym dobrze.
Myślę, że nie, ponieważ interwały zapłonu oczywiście nie zmieniają się wraz z obrotami, nadal wynoszą 90°-54° obrotu wału korbowego, ale ten obrót wału korbowego jest oczywiście szybszy im wyższe obroty i masz wyższą częstotliwość spalin i tak dalej. Ale interwały się nie zmieniają.
 
Mam 2023 r8 gt i chciałbym dowiedzieć się, jak mogę kupić ich produkt i czy wysyłają do Bostonu.
Moi ludzie w AVI Boston to zainstalują.
Dziękuję
Safi jest wspaniały! Powiedz mu, że Raf z Arizony pozdrawia!
 
Przedsprzedaż rozpoczyna się dzisiaj. Układy wydechowe dla 5.2 V10 kosztują 18 000 $.

Aby zapisać się na listę oczekujących, wyślij mi wiadomość prywatną lub e-mail na adres raf@nagengast.pl

Harmonogram produkcji i dostaw
Produkcja jest ściśle ograniczona do 30 sztuk w tym roku, a dostawy odbywają się zgodnie z następującym harmonogramem:
  • Seria 1: Kwiecień 2025
  • Seria 2: Maj 2025
  • Seria 3: Czerwiec 2025
 
Co dokładnie dostajemy za 18 tysięcy? Czy to tylko wydech, czy również kolektory? Myślę, że kolektory to robota z wyjętym silnikiem, poprawcie mnie, jeśli się mylę? Czy wymagane jest również strojenie, ponieważ ten wydech jest jedyny w swoim rodzaju?
 
! ECU & Check Engine Light: Ten system nie obejmuje modyfikacji oprogramowania ECU. Aby zapobiec zapaleniu się kontrolki silnika z powodu usunięcia katalizatorów, zaleca się remap, lub alternatywnie można użyć dystansów czujnika O2. Dystanse nie są dołączone do systemu.
 
@Nagengast czy możesz to potwierdzić?

Obszerna instrukcja instalacji – Instrukcje krok po kroku dotyczące instalacji systemu bez wyjmowania układu napędowego (silnika i skrzyni biegów), w zależności od zastosowanej metody instalacji. Pełne wsparcie dostępne w przypadku jakichkolwiek pytań podczas procesu.
 
Co dokładnie dostajemy za 18 tys.? Czy to tylko wydech, czy również kolektory? Myślę, że kolektory to praca z wyjętym silnikiem, poprawcie mnie, jeśli się mylę? Czy strojenie jest również wymagane, ponieważ ten wydech jest jedyny w swoim rodzaju?
Co otrzymasz

Każdy system został zaprojektowany z myślą o maksymalnej wydajności, precyzji i trwałości, oferując autentyczne, nowe i odświeżające doświadczenie o wysokiej tonacji. Twój zakup obejmuje:
  • Tytanowy wydech z zaworami, wolny od rezonansu
  • Najnowocześniejsze kolektory w stylu Formuły 1
  • Ekskluzywna walizka
  • Obszerna instrukcja instalacji – instrukcje krok po kroku dotyczące instalacji systemu bez wyjmowania układu napędowego (silnika i skrzyni biegów)
  • Dożywotnia gwarancja producenta
 
Co dokładnie dostajemy za 18 tys.? Czy to tylko wydech, czy również kolektory? Myślę, że kolektory to robota z wyjętym silnikiem, poprawcie mnie, jeśli się mylę? Ponadto, czy wymagane jest strojenie, ponieważ ten wydech jest jedyny w swoim rodzaju?
Otrzymasz kolektory i wydech. I można to zrobić z silnikiem w środku lub wyjętym. Warsztat, który nigdy wcześniej tego nie robił, poprosi o wyjęcie silnika i zażąda więcej za tę pracę. Tak, strojenie jest wymagane, w przeciwnym razie zapali się kontrolka silnika.
 
@Nagengast Czy możesz to potwierdzić?

Obszerna instrukcja instalacji – Instrukcje krok po kroku dotyczące instalacji systemu bez wyjmowania układu napędowego (silnika i skrzyni biegów), w zależności od zastosowanej metody instalacji. Pełne wsparcie dostępne w przypadku jakichkolwiek pytań podczas procesu.
Zgadza się.
 
@Nagengast
Dlaczego narracja zawsze była taka, że trzeba wyjąć silnik, aby wymienić kolektory?
Czy warsztaty próbują po prostu "doić" godziny pracy?
Nie powiedziałbym koniecznie "doić", ale raczej ostrożnie upewnić się, że każdy element w samochodzie jest prawidłowo zainstalowany. To jedna z tych sytuacji Dobry/Szybki/Tani dla niedoświadczonych warsztatów - nie można mieć wszystkich trzech. Teraz, warsztat z dużym doświadczeniem w montażu kolektorów może mieć wszystkie 3.
 

Attachments

Nie powiedziałbym koniecznie "mleko", ale raczej ostrożnie upewniłbym się, że każdy element w samochodzie jest prawidłowo zainstalowany. To jedna z tych sytuacji Dobry/Szybki/Tani dla niedoświadczonych warsztatów - nie można mieć wszystkich trzech. Cóż, warsztat z dużym doświadczeniem w montażu kolektorów może mieć wszystkie 3.
Dzięki za info.
To jest bardzo interesujące.
Czas zadać to pytanie na stronie FB!
#troll
 
121 - 140 of 357 Posts