Audi R8 Forums banner

Transmissietool - In neutraal forceren

21K views 5 replies 4 participants last post by  mngolfer  
#1 ·
Voor degenen onder u die mijn recente thread over motorpech hebben gevolgd, herinnert u zich misschien dat ik vermeldde dat de S-Tronic-transmissie niet in neutraal kan worden gezet zonder dat de motor is gestart - vermoedelijk geldt dit ook voor de R-Tronic. Gelukkig kwam mijn R8-monteur langs de weg en kon de transmissie in neutraal forceren met een magisch klein gereedschap in de gereedschapskist van de frunk. Nu ik de auto terug heb, dacht ik dat ik er snel een foto van zou maken en een korte thread zou plaatsen om mensen te informeren over het belang van dit gereedschap en waar het te vinden is.

Op de foto hier is het gereedschap de rode. Het bevindt zich direct onder uw sleepoog (die ik heb opgetild en opzij heb gezet om te laten zien waar het transmissiegereedschap zich bevindt). Om het te gebruiken, schuift het uit en moet het worden ingebracht (en vervolgens worden gedraaid) onder het koolstofvezelstuk "V10" in de motorruimte. Dit stuk trekt u er gewoon uit.

Omdat er in de loop der jaren spullen uit deze gereedschapskisten verdwijnen wanneer eigenaren erin rommelen en geen spullen vervangen, zou ik waarschijnlijk even kijken en ervoor zorgen dat het er is (indien nodig vervangen), gezien het belang ervan. Ik hoop dat dit sommigen van jullie helpt als je ooit in de problemen komt.

#2 · (Edited)
Zeer behulpzaam bericht Ez. Ik geloof niet dat ik deze tool heb gezien in al die jaren dat ik mijn V8 bezit. Ik denk dat de vorige eigenaar hem niet heeft meegeleverd.

Maar ik zou hem in mijn V10 moeten hebben, aangezien ik hem nieuw heb gekocht. Ga het even controleren om zeker te zijn.

Mensen, het beste is om het voor de jouwe te controleren. Bedankt voor de waarschuwing.

Ter info: tijdens het zoeken naar dit onderdeel online, kwam ik een andere tool tegen die wordt gebruikt om de parkeervergrendeling te ontgrendelen. Is dit ook van toepassing op onze R8?

#3 ·
Howie, ik vraag me af of de tool die je hebt gevonden van toepassing is op auto's met elektronische parkeerremmen? Aangezien Gen-2 een elektronische parkeerrem heeft gekregen, heeft deze er misschien ook wel een? Iemand met een Gen-2 kan wat licht in de duisternis brengen.

#6 ·
Mijn gen1 had deze tool, maar onze auto's zijn Amerikaanse auto's. Ik zou contact opnemen met de serviceadviseur van de dealer en hun suggestie vragen. U zou ook het Audi-telefoonnummer in uw handleiding kunnen bellen om te weten wat u moet doen.