Audi R8 Forums banner
41 - 60 of 114 Posts
Eindelijk de Akrapovic Titanium Slip-On geĂŻnstalleerd op onze 2017 2e generatie in het weekend. Video's zullen dit geluid nooit recht doen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Om meer foto's te zien, ga naar: https://flic.kr/s/aHskzGUhj9

Ik zie dat er een sticky is over dit onderwerp, maar deze is verouderd. De bedoeling is om alleen te informeren welke systemen er beschikbaar zijn, V8 / V10, kleppen of geen kleppen, constructiemateriaal en leden kunnen dan hun eigen onderzoek doen naar compatibiliteit met modeljaar etc. Post is nu bijgewerkt met links naar de website van de fabrikant en links naar enkele Youtube-videoclips. Als je vindt dat de gekozen clip je systeem geen recht doet, stuur me dan een link naar een betere en ik zal de post bijwerken. Ik heb bewust geen commentaar gegeven op geluidsniveau, vermogenswinst, kwaliteit en kosten.

Laat het me weten als er systemen ontbreken en ik zal ze toevoegen. Ik denk dat een of twee bedrijven mogelijk niet meer in bedrijf zijn, maar hun websites zijn nog steeds actief, dus ik heb ze voorlopig laten staan, en sommige forumleden hebben ze gemonteerd.

Kleurcodering:
Premium materialen, bijv. inconel en titanium in rood
Gen 2 systemen in groen

R8 Uitlaten A-Z

Agency Power, Titanium, zonder kleppen, alleen V8, Website, V8 Clip
Akrapovic Valvetronic, Titanium, alleen V10, Gen2 Website, V10 Clip, Gen2 clip
Armytrix Valvetronic, Titanium, V8 & V10, Website, V8 Clip, V10 Clip, V10 Clip 2
Avior Performance, Roestvrij staal T304, V8 & V10, zonder kleppen, Website, V8 clip, V10 clip (Lambo)
AWE Tuning Switchpath (met kleppen), Roestvrij staal T304, V8 & V10, Website, V8 Clip, V10 Clip
AWE Tuning Straight Pipes, Roestvrij staal T304, alleen V8, Website, V8 Clip,
Borla V10, Roestvrij staal, zonder kleppen, Eén pagina PDF, V10 Clip
Capristo Valvetronic, Roestvrij staal T309, V8 & V10, Gen2 Website, V8 Clip, V10 Clip, Gen2 Clip
Designtek, Valvetronic, Roestvrij staal, V8 & V10, Website
Eisenmann Valvetronic, Roestvrij staal T304, Standaard of Race Versies, V8 & V10, Website, V8 Clip, V10 Clip
Eurowise, zonder kleppen, V8 & V10 (binnenkort), Website, V8 Clip, V10 komt binnenkort
Fabspeed Supersport X-pipe, T304 roestvrij staal, zonder kleppen, V8 & V10, Website, V8 Clip, V10 Clip
Fast Intentions, Roestvrij staal T304, zonder kleppen, V8 & V10, Website, V8 Clip?
FI (Frequency Intelligent) Valvetronic, Roestvrij staal T304, alleen V10?, Website, V8 Clip
FVD Brombacher, Roestvrij staal, alleen V8?, Website,
GMG Racing X-pipe, Roestvrij staal T304, zonder kleppen, V8 & V10, Website, V10 Clip
Hamann Sport, optionele klepbediening, Roestvrij staal, V8 & V10, Website
HMS, optionele klepbediening, Roestvrij staal, V8 & V10, Website, V8 Clip, V10 Clip
iPE Innotech X-pipe optie, Valvetronic, Roestvrij staal, V8 & V10, Website, V8 Clip, V10 Clip
Kline Valvetronic, Inconel, V8 & V10, Website, V10 Clip #1, V10 Clip #2
Kline Valvetronic, Roestvrij staal T304, V8 & V10, Website,
Kreissieg F1 Valvetronic, Roestvrij staal, V8 & V10, Website, V8 Clip, V10 Clip
Larini Club Sport (luider), optionele klepbediening, Roestvrij staal T316, V8 & V10, Gen2, Website, V8 Clip, V10 Clip, Gen2 clip
Larini Sports, optionele klepbediening, Roestvrij staal T316, V8 & V10, Website,
Meisterschaft GTC, Roestvrij staal, klepbediening V8 & V10, Website, US Distributor Website, V8 Clip,
Meisterschaft GTS Racing Ultimate, Roestvrij staal, zonder kleppen, V8 & V10
Meisterschaft GTS Racing Ultimate, Titanium, zonder kleppen, V8 & V10, V10 Clip
Milltek, Roestvrij staal T304, zonder kleppen, V10, weg-, race- en supercup-versies, Website, V10 Clip
Milltek, Roestvrij staal T304, zonder kleppen, V8, resonated, non-resonated en hi-flow cat versies, V8 Clip
MTM Valvetronic, Roestvrij staal, V8 & V10, Website, V10 Clip, V10 Clip #2
MTM Valvetronic, Titanium, V8 & V10
Nouvalari, roestvrij staal, alleen V8?, Website
Quicksilver Titan Sport, titanium demper, roestvrijstalen buizen, zonder kleppen, V8 & V10, Website, V8 Clip, V10 Clip
Quicksilver Titan SuperSport (luider), titanium demper, roestvrijstalen buizen, zonder kleppen, V8 & V10. Zie hierboven voor video
RSC Tuning, Roestvrij staal, sport en supersport, V8 & V10, Website, V8 clip
Scorpion Valvetronic, Roestvrij staal, V8 & V10, Website, V10 Clip
Seca Competizione, Roestvrij staal, zonder kleppen, alleen V8, Distributeur Website
SPM (Steve Petty Motorsports) Valvetronic, Roestvrij staal T304, V8 & V10, Website
STaSIS valvetronic, Roestvrij staal T304, alleen V10 2014+, Website,
STaSIS, Roestvrij staal T304, zonder kleppen, alleen V10 (V8 stopgezet), V8 Clip
Super Sports, Roestvrij staal, zonder kleppen, alleen V8?, Website, V8 Clip
Supersprint, optionele klepbediening, Roestvrij staal T304, V8 & V10, Website, V10 Clip
Titek Valvetronic, Titanium, V8 & V10, Website
Top Gear, Roestvrij staal, met kleppen, alleen V8?, Website, V8 Clip, V10 Clip
Topspeed, Roestvrij staal T304, zonder kleppen, V8 & V10, Website, V8 Clip, V10 Clip
Torro, Roestvrij staal, zonder kleppen X-pipe, alleen V10, Website, V10 Clip
Tubi Style, optionele klepbediening, Roestvrij staal T304, Standaard of Rumore (luider), V8 & V10, Website, V8 Clip, V10 Clip
Velocity AP, Roestvrij staal T304, zonder kleppen, (met kleppen in ontwikkeling) V8 & V10, Website, V10 Clip

Discussion starter · #45 ·
Hallo Steve/RSCab,

Kunnen we een categorie (kleurcodering) toevoegen voor de uitlaten met kleppen in de lijst die werken met de fabrieks vacuĂĽmklepactuator?

Het zou geweldig zijn om te weten welke uitlaten met kleppen vacuĂĽmactuatoren gebruiken in plaats van elektronische actuatoren die plug & play zijn met de fabrieks vacuĂĽmactuator om te worden bestuurd door de ECU in plaats van aftermarket afstandsbedieningen.

Bedankt,
Howie
Howie, natuurlijk kan ik de voorpagina bijwerken als ik in november weer vrij ben, maar ik heb input van andere leden nodig om je vraag te beantwoorden. In ieder geval dacht ik dat alle klepsystemen vacuĂĽmactuatoren gebruikten. Is dat niet het geval?

Bedankt Steve. Het lijkt erop dat er 2 soorten actuatoren zijn... vacuĂĽm en elektronisch. De uitlaatkleppen die via vacuĂĽm werken, zouden moeten werken met de fabrieksactuatoren, maar mij is verteld dat dit niet bij allemaal het geval is. Dat is het verwarrende. Kunnen uitlaatleveranciers hierover meer duidelijkheid verschaffen?

De enige uitlaatfabrikant die duidelijk aangeeft dat hun kleppen werken met de OE/fabrieks vacuĂĽmactuator is de Larini Club Sport uitlaat met kleppen.

https://www.larinisystems.com/collection/audi/r8-v8

"De kleppen in een Larini 'Valve Control' uitlaatsysteem functioneren precies zoals de fabrieks uitlaat met kleppen - ze openen en sluiten bij vooraf bepaalde toerentallen en functioneren via de pneumatische toevoerleidingen van het voertuig."

De eenvoud van een uitlaat die wordt bediend door het fabrieks vacuĂĽmsysteem dat door de ECU wordt bestuurd, heeft de voorkeur. Ik heb geen handmatige override nodig om de kleppen stationair te openen om kinderen en oma's bang te maken. :rolleyes: Proost.

Howie, natuurlijk kan ik de voorpagina updaten als ik in november weer vrij ben, maar ik heb input van andere leden nodig om je vraag te beantwoorden. In ieder geval dacht ik dat alle klepsystemen vacuĂĽm actuatoren gebruikten. Is dat niet het geval?

Fabspeed Valvetronic X-Pipe (T304L) op mijn 2014 R8 V10 Spyder. Video heeft koude start tot stationair toerental en vervolgens toeren met kleppen gesloten/open.

Brooke Race Exhausts op mijn 2014 V10 Spyder. Excuseer de lengte van de video. BRE gebruikt mijn auto in een paar promotievideo's die de ervaring laten zien van ophalen, montage en ophalen van hun faciliteiten. Als je in Zuid-Engeland woont, moet je deze jongens bekijken!

Discussion starter · #50 ·
Weet niet zeker of iemand onze VelocityAP-spullen heeft toegevoegd, maar we hebben Race, Supersport en Touring voor alle R8-varianten, en onze kleppen gebruiken de OEM Vacuum-opstelling :)
Ja, je staat al heel lang op de lijst, helemaal onderaan - dat gebeurt als je een bedrijfsnaam kiest die met V begint.

Ja, je staat al heel lang op de lijst, helemaal onderaan - dat gebeurt als je een bedrijfsnaam kiest die met een V begint.
Sorry Steve, om eerlijk te zijn, ik heb de lijst niet eens bekeken, ik ging er gewoon van uit dat we een toevoeging moesten aanvragen. Volgende keer worden we AAA Exhausts!

Hallo mensen, ik ben wanhopig op zoek naar een PPI-uitlaat voor de V10 Spyder. Zag een YouTube-clip en **** het was gewoon een beest!

Trouwens, ik ben hier nieuw.

Bezitten R8 Spyder V10

Hebben jullie wel eens van ABT gehoord? Blijkbaar maken ze een kleppensysteem voor de V8. Ze zijn een bekende tuner, maar ik kan geen enkele video vinden.

Hallo allemaal,

We zijn nu een sitesponsor, kunnen we alsjeblieft worden toegevoegd aan de uitlaatlijst voor onze Gen 1 en Gen 2 Inconel & roestvrijstalen uitlaatsystemen!

Bekijk onze post op de pagina met uitlaatsystemen

Eddy

Discussion starter · #56 ·
Hallo Eddy, ik heb de lijst op pagina 1 bijgewerkt, met links naar uw website en een U-Tube-clip van een V10 coupé. Kunt u bevestigen of de zwarte V10 plus een inconel- of roestvrijstalen systeem heeft?

Hallo Eddy, ik heb de lijst op pagina 1 bijgewerkt, met links naar uw website en een U-tube clip van een V10 coupé. Kunt u bevestigen of de zwarte V10 plus een inconel- of roestvrijstalen systeem heeft?
Hoi Steve,
De zwarte R8 V10 Plus is een roestvrijstalen systeem.
Bedankt voor het updaten van de lijst :)

Hallo allemaal,

Even ter info, ik heb de FI (Frequency Intelligent) Valvetronic Exhaust op mijn V8 gemonteerd, het heeft een ? op de hoofdpagina, maar ze maken het zeker en installeren het op de V8.

Het klinkt verbluffend, geweldig gegrom bij lage toeren en een ongelooflijk F1-racegeluid bij 4000 tpm +
Stiller dan de standaard uitlaat met de klep gesloten bij lage toeren om de buren tevreden te houden terwijl de olie opwarmt en een echt geweldig geluid bij het optoeren....

Erg blij mee.

Discussion starter · #59 ·
Hallo allemaal,

Even ter info, ik heb de FI (Frequency Intelligent) Valuetronic Exhaust op mijn V8 gemonteerd, hij heeft een ? op de hoofdpagina, maar ze maken en installeren hem zeker op de V8.

Het klinkt verbluffend, geweldig gegrom bij lage toeren en een ongelooflijk F1-racegeluid bij 4000 tpm +
Stiller dan de standaard uitlaat met de klep gesloten bij lage toeren om de buren tevreden te houden terwijl de olie opwarmt en een echt geweldig geluid bij het optoeren....

Erg blij mee.
Bedankt - vraagteken verwijderd. Klinkt goed. Hebben ze een agent in het VK?

Ook geĂĽpdatet om Remus op te nemen, die een redelijk geprijsd roestvrijstalen klepsysteem maakt.

41 - 60 of 114 Posts